INSPIRATION, FÄRG & FORM

söndag 31 oktober 2010

Söndagsbilden 31 oktober, nu när vi vrider tillbaka klocka ett varv, vad passar bättre än inspiration med klockor till FABRIKEN 
Jag verkar aldrig trötta på allt med fjärilar eller fåglar, och den är klockan är ett måste. Finns i flera olika färger hos norska KVIST












Kolla in alla vackra klockor ovan och mer från Oslo-butiken KVIST

Illustration av Danny Roberts
Kolla in bloggen för fler vackra konstverk som även går att köpa.

Klockfeber, bra idé att samla klockor från loppisar och hänga i grupp, utan batteri i då.
Kul idé, väggklocka smart designad av en tallrik och pendel, från konstutställning på Näs slotts café

Min favoritklocka som hänger i mitt kök, vitt gökur, med orangeröd fågel. Som ett konstverk, från italienska Diamantini & Domenconi, köpt på DesignTorget

4 kommentarer:

  1. Vad många fina och roligt klockor! Gillar framförallt den ed fjärilarna och den med lilla fågeln.

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Hej Popetotrora!

    Visst är klockorna vackra, håller helt med, den med fjärilarna är overkligt vacker! Jag måste kolla om den går att få tag på här i Göteborg eller Sverige i alla fall.
    Tack för att du tog dit tid att skriva en kommentar!
    Trevlig söndag till dig

    SvaraRadera
  3. Vilket klockrent inlägg nu när vi är lite rikare på tid än vanligt... hihi...

    K r a m // T i n a

    SvaraRadera
  4. Tack Tina, ja visst var det passande :)
    Jag ägnade mycket av min "extra" tid till att kolla i din blogg, har fått mycket inspiration, lastpallen med hjul (vart köper du hjulen ifrån?) och magnettavlan, och lådorna över sängen, det skulle passa perfekt! Tack för all inspiration

    SvaraRadera